Humanitaarinen vetoomus Somalian kansan auttamiseksi nälänhädän takia 14.03.2017

Jakelu:
Ulkoministeriö: Humanitaarisen avun ja politiikan yksikkö, Afrikan ja Lähi-idän osasto, Suomen
Kenian ja Etiopian suurlähetystöt
Suomen Punainen Risti
Kirkon ulkomaanapu
Suomen UNICEF
Pelastakaa Lapset
Suomen pakolaisapu

Suomi-Somalia Seura pyytää jakelussa mukana olevia tahoja auttamaan Somaliaa ja Somalian kansaa  maassa meneillään olevan pahan nälänhädän, kuivuuden ja veden puutteen takia. Vetoamme Suomen  ulkoministeriöön ja sen humanitaariseen yksikköön, että se seuraa tilannetta ja auttaa maata  lisäresurssein. Vetoamme myös suomalaisiin järjestöihin, jotta ne tekisivät keräyksiä Somalian  auttamiseksi ja toimittaisivat maahan hätäapua.

Somalian kansa on kärsinyt viime vuosina sateiden epäsäännöllisyydestä johtuvasta kuivuudesta ja  nälänhädästä. Tilanne on tällä hetkellä vakava monessa osassa maata. Ihmiset tarvitsevat ennen kaikkea ruokaa ja vettä sekä lääkkeitä, huopia, telttoja ja muita perustarvikkeita hätätilanteen helpottamiseksi.

Olemme halukkaita tekemään yhteistyötä kanssanne tilanteen parantamiseksi.

Kiitos solidaarisuudestanne.

Eva Nilsson                           Yusuf Mubarak